Saturday, October 3, 2009

Misi Ya Allah bantu aku dlm pjuangan ni..



Pagi ni nyaman sungguh..
betul..x tipu..
pagi2 ku yang melewati di bumi IPGM kampus Afzan ini mmg indah..mana taknyer ..agak pdalaman..

dan kadang2 aku trlepas pndg keindhn pagi..sibuk dgn urusan duniawi x sudah..

pagi ni...agak lain perasaannnyer..
mungkin puas cozz smlm tidur awal kerana smggu ni dihambat assgmnt dan mmg btul2 mletihkan..

dan pagi ni juga aku akan mengajar anak2 di klas ngaji aljauhari..
aduyai..taklifan sbg JK PnP ntuk klas ni mmg la mncbr..hehe..
dan aku msh smpat mencoret spatah dua...maga tak terlambat ke sana...


erm..cuma nak kongsi apa yg aku alami..
spnjang mnggu nii rasa mcm agak lost..lost dlm perjuangan..entahla sbb apa,yg pasti aku akan trus mggali sbbnya..

smlm aku brmimpi..
aku jalankan MISI MUSTAHAK..
ug pnuh rntangan..
jatuh berkali...
hiba bertali...
sesal x bertepi..

tapi yg wat aku trus di ats jln ni sbbnye adlh ALLAH..
coz aku taw DIA snts memerhatikan hambanya..
adala dlm satu scene dlm mmpi tu mmg ada org jahat nk tangkap aku n da geng smasa jalankan misi..

pada ketika tu aqku brdoa
"Ya Allah,jika org jahat tu mngkap aku dan ia akan mmbuatkan aku lbh taat kpdmu,maka aku redha...aku amat harapkan pertolonganMu Ya Allah"


punyer la pasrah..but in the end..pnjahat tuh mcm x nak tangkap kitorg seolah2 dah dikaburi matanya..

PERTOLONGAN DARI ALLAH

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
so, tetaplah istiqamah ea. Allah always be there...Have faith in HIM..

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

p/s: selalu je dlm kebanyakan situasi Allah berbicara kpdku..
kalu aku trasa skit ati Allah grakkan hati ntuk baca quran..
tup2 aku baca ayat yg Allah suh ak jd pemaaf..

hu2..aku mmg lmah sampaikan Allah kne tunjukkan tu smue buat ak..
aku brsyukur..

dan aku takut akan kehilanganMu ya RABB..

3 comments:

  1. laa..ingat de batman ke..spidenan ke selamatkan..he3. gurau jer..moga jd lbh tabah ok.
    ganbatte kudasai!

    ReplyDelete
  2. heheh..mana ada batman kat sini encik reff oii..
    spiderman lagi la...

    he3..


    syukran..
    ganbatte kudasai aidhan!!

    ReplyDelete
  3. salam
    perjalanan kita mmg jauh
    jauh dan memenatkan
    tapi yakinlah semua
    e2 ada nilaian di sisi Allah
    Rabb yang Maha mengetahui segala
    isi hati yg terselindung di dalam dada..

    ReplyDelete