Sunday, October 4, 2009

math n math

aduyai..this weekend i juz want to allocate my time to accomplish my smart statistical assgmnts under basic math subject..

yup..
its basic math subject
but it was not easy as i thought since i have to construct da histogram n what so eva by using mic.excel 2007

huhu..
so, i was surf da net to find how to construct it..

n alhamdulillah after 3 days i put my effort, it was paid..huhu...

>>>>>>>>

ingatkan boleh lari dari math tapi .....
bukannye myampah ngan math cume i am not capable with it ok..
entah macm mana my beloved sis,Along..can take math pure course in UKM for her degree..

naik pening aku tgok sgala simbol yg kdg2 mcm mee maggi( yg kdg2 aku sndiri pn xpaham)..hu2..

begitulah math dlm idupku...

mcm masalah la kan..
nak lari dr masalh tapi akhirnya kita akan trjerat kalu trus lri dr masalah..hu3...

n tetibe aku compare hidupku dgn kwn2 len di universiti...
hebatnyer sistem tarbiah mereka...
kalu kat sni,alhamdulillah tp kdg2 aku mrasakan xtvt tarbiah ikut musim....
entahla..
kdg2 diri x merasakan lagi kesibukan mcm kat KMJ dlu..
dgn lab reportsss,tutorialss,lecture, JPP, Sahabat msjid,blok n so on..
memang la xleh banding kan coz IPGM n Matrik adlh dua tmpat berbeza..

tapi aku pk, kalu la aku slamanya pkir cm ni mcm mana nk brkembangnya tarbiah kan..
hu3...

n tak kan la nak harapkan kakak2 UKM or sape2 je la trun..
yup mrka boleh bg kata2 or anythng yg seolah pencetus jiwa tapi yg meulakan rantai tarbiah tu adlh kita...

oleh itu,wahai sahabat2 yg mmg amat bz ngan tanggungjwab sbg pelajar n pgg apa2 jwtan such as MPP, atau JK MAsjid kampus di UNIVERSITI n IPTA/IPTS,
bersyukurlah entem/entunna sme coz bz mngndalikan keje2 islam..


[aku yg lemah...memandang ke langit memuji khbtn Allah,mmndang ke bwh ke Bumi menginsafi kekhilafan diri]


itu lbh baik brbandng kita rasa kekosongn tak aktif mnjalnkan xtvt seumpama itu..
pada mulanya akan brasa bebas, tapi akhirnya sengsara..believe it..

coz......

aku yg merasa kesengsaraan e2 smue....
(ceh...bajet aku je yg sengsara..bersyukur la sket cik syafi oiii)



[rindu sgt time2 ni.mungkinkah sejarah e2 berulang wahai shbt~~lafaz tersimpan...]

No comments:

Post a Comment