Monday, July 20, 2009

Ya Allah....

Huhu..dalam kepenatan aku melangkah kaki ke surau ngan kengkawan..Semalam baru je balik dari kampung..makan durian + tempoyak + gulai tempoyak ikan patin

As a consequence, aku demam..makan durian bermacam2 jnis dan masakan mnjadi asbab ntuk aku demam...and dalam masa sama aku keliru samada nak datang atau tak kelas taekwando malam ni..Ya Allah bagi ku petunjuk..amin...

Usai solat zohor di surau, ustaz Tajudin merangkap Ketua Jabatan JAPIM bagi tazkirah dgan pnuh semangat..
Yeahhhhh..chaiyox ustaz...

Ustaz ingatkan pasal israk mikraj..dah banyak kali kan kita dgar tapi byk mana kita amik ibrah@pengajarannya..

Paling tersentuh sekali,
solat disyariatkan actually 50 waktu tp akhirnya 5 waktu jadinya..kerana Nabi Musa a.s berkata kpd Nabi Muhammad bhw umat baginda tak mampu nak tunai byk2....
n pahalanya 5 waktu still sama ngan 50 waktu...



Bila terkenang balik, aku teringat time kecik2 dlu...

Ceritanya cam ni :
'DIRIKU' di usia 8 tahun

>> adush, nape la kene solat segala nieh..penat la...tetibe otakku ni terfikir, knapa la disyariatkan solat nieh...Aku mmg jahil, keluargaku bukan la dr background ustaz n ustazah..n seingat aku, aku lah cucu ke-2 yg masuk skolah agama, x kira la disebelah mak atau ayah.. n alhamdulillah hikmah solat kutemui sewaktu di SMKA TAHAP dlu..yup, agak lambat tp e2 lah hakikat..n baru la aku tahu nape mak aku slalu je bising2 kalu aku lambat sket solat n perkara yg sama ku bising2 kan kat adikku ku pula..n ku harap mereka mengerti...



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>



Buat sahabat2 coursemate ku, moga trus tsabat dlm perjuangan, truskan mengorak langkah dmi mnjadi murabbi + muaddib + mudarris..insyaAllah ..aminn
p/s : asifni jiddan to sahabat2 seperjuangan mslimin kelasku, bukan x nak buat banner n ltak gambar ntum sme tp hakikatnye gambar passport kalian je yg ku ada...

No comments:

Post a Comment