Saturday, July 18, 2009

PANGKAH + DELICIOUS + MACAM DULU2

salam alaik...SEINFINITI kesyukuran pd Allah coz diberi pluang ntuk bernafas dan memblog..hehe..

Nah...aku combine tiga tajuk sekaligus dlm entry kali nieh..kelainan barangkali..

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
PANGKAH...

Minggu ni aku berpeluang untuk balik ke kampung..
Rumah aku kat kampung.hehe.bukan kat bandar ..

unforturtunately train yg slalu je mnjadi kenderaan mewahku ntuk balik ke kampung trcinta tlah berubah jadual..

and as a resolution, i had to take a bus from Kuala Lipis to Jerantut...

Betapa ramai orang..Ya ampun..bukan lagi ramai ibarat bak kate omputeh " like sardin in a tin" tapi ku rasa dah macam ikan bilis yang berhimpit2 dalam karung plastik..hu3..
anyway still bersyukur coz ada la kenderaan nak balik...

Tetibe je aku terpikir...dalam hiruk pikuk dalam bus tuh smpat lagi ek berfikir..he3..ustaz suhai mi pnah pesan,akal ni kalu x gne akhirnye lembab la..erm aku sdg mnghabiskan buku yg bertajuk "SULTAN MUHAMMAD ALFATEH,PENAKLUK KOTA KONSTANTINOPEL"

Aku berfikir, pemimpin cam sultan Muhammad yg amat zuhud tu bila la nak ada kat malaysia nieh..ada la, tp x ramai...aku terpikir tidakkah kerajaan @pemimpin kat pahang ni akan ditanya di akhirat kelak knape tak sediakan kemudahan BAS ntuk rakyatnya...ntuk apakah gaji diterima?? GAJI BUTA???? aku terpikir yg tu la.. Kalu Sultan Muhammad alfateh bersama ayahahandanya pemerintah kerajaan turki usmaniah sanggup menyamar ntuk memantau kebajikan rakyat. masih adakah wujud lagi pmmpin sprti itu...

Tetibe aku cakap kat junior aku yg trut kepanasan dlm bas :

Aku : Atiq, bakpe lah cam nie ek?? kalu tukor krajaan kan bez,insyaAllah kejadian ni x kan terjadi kan????

Atiq : taw x pe kak, oleh itu pangkah la apa yg patut....


[pangkah apa yang patut....he3....]

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

DELICIOUS

Setelah berhempas pulas di sewaktu nak balik kg, ku nikmati pulak durian yg mak simpan ntukku..Ya Allah nikmatnya...delicious...yummy..

then, x ckup pas tuh, aku buka refrigerator yg hensem tu n kuarkan bekas tempoyak..aduih,, mana la x bertambah nasik ku dalam pinggan..

Ku pujuk diri, alah..bukan slalu kan dapat makan tempoyak..sesekali balik umah dapat melepaskan rndu pd tempoyak..erm lantak pi la org nak kate tmpoyak x sdap, tapi apa yg aku tahu " I am who I am"..he3...

===============================================================
MACAM DULU2

hari tuh, aku dok sorang2..termenung memandang langit ciptaan Ilahi di kampusku...
Ku fikir mungkinkah langit yg sama seperti dlu..dan kalau sama adakah dia mnjadi saksi bahawa aku pernah berjanji pada diriku bahawa aku akan sentiasa mncari pluang ntuk mndapat cinta teragung dan tertinggi???

dan kini ku muhasabah diri kerana ku rasa dah kehilangan sesuatu..
Ingat lagi tyme aku kat SMKA TAHAP dlu, sgt bez, rasa dekat dgnNYA..mana taknya ..
aku ditarbiah agar slalu tunaikan qiamullail ..titiskan air mata dgn pnuh keinsafan.mngharap pada yg ESA,,cinta Allah yg ku cari..ada juga cnta manusia datang menyinggah tapi ku katakan dalam hati BIARLAH DULU..biarpun org kata dgn cinta manusia kita juga bisa meraih cinta manusia..tapi xpa lah kerna ku lebih tahu n kenal diriku..dan mungkin bukan masanya lagi..he2...

dan...setiap kali sebelm memulakan pembelajaran, aku ditarbiah ntuk mmbaca atleast satu page alquran sblm klas bermula. Tenang dan damai..

n aku akan buat balik sumer tu..istiqamah....dan ku sentiasa akan muhasabah diriku..jangan nanti lagit yang berarak ini, langit yg sama ini akan mendakwa aku di akhirat bahwa aku x menepati janji ntuk meraih pluang mggapai cinta tragung...
Bantu aku ya Allah..

Mana mungkin hambaMU yang hina ini bisa menepis sgala mehnah dan tribulasi tanpa hidayah dari Mu..


[even dah x MACAM DULU2 kat lab, tp memory tu ttp di hatiku ;D ]

No comments:

Post a Comment