Tuesday, July 14, 2009

serve you right !!!!

Serve you right !!!
maksudnya ku rasa " padan muke hang !!!! "

Tyme kecik2 dlu slalu je ucapkan ayat ni kalu adik2 terjatuh ..he3..aku ialah budak kecil yang nakal..tp tu dulu la.....skrg insyaAllah aku nak jadi budak baik..amin...

huhu..hari ini kelam kabut la...agak banyak keje..hehe3 tp keje nya tak la sebanyak khalifah yg memerintah negara..erm...dirngkas cerita, maka kejadian ni blaku spt dibawah:

Sahabatku : g la solat dlu..jap ag nak gi klas...
Hatiku : haah ea..jap2..huhu kalu aku tak solat dlu neh,msti smthg bad will happened..comfirm..sixsense ke ni?????

Diriku : erm jap ag la...nak ciap doh ni..satu slide agi...he2

TIBA-TIBA

screen komputer menayangkan satu mesej KHAS....

CLOSE AND RESTART THE PROGRAM....

huhu..six sense ku kebetulan berfungsi...
adush,,,dah la x save keje power point n kesudahannya >>> RESTART..

mcm nak nangis jek..dah la jap lagi presentation nyer..adui...
aku trus amik wudhu'.tenangkan diri melalui solat...

pas ciap, my friends and I siapkan kerje terbengkalai tadii.siap la juga..alhamdulillah..

However in the end, my lecturer said dis to us :
" my dear,x payah kamu masukkan benda2 ni dlm presentation ea"

huhu..susah2 je kitorang buat..rupa2nya x yah buat pun sbnarnya..

lantas ku imbas kembali,,tu la konon2 nak ciapkan keje sampai x g surau..

amaran dr Allah la tu..
cam ne pun hang bz ,solat still sharp on tyme..
Malu aku pada Allah coz sepatutnya aku tunaikan kwajipan...mengabaikan tuntutan yang sepatutnya...iaitu tuntutan solat berjamaah..

Tu la kali pertama aku miss solat jamaah maghrib aku disebabkan aku yg konon2 nak siapkan kje...taubat....pas ni xda dah adegan2 x sepatutnya nieh..jgn silap tafsir ya..adegan yg x sepatutnya e2 ialah melambatkan solat....

konklusinya:
PADAN MUKE HANG SENDIRI !!!!!

################################################################

kutukan untuk diri perlu utuk ku muhasabah diri..sebelum aku dikutuk,bek aku kutuk diri atas kesalahan n kesilapan spy diperbaiki..Muhasabah diri sebelum dimuhasabah..huhu

No comments:

Post a Comment