Friday, July 31, 2009

Lelah Dalam Mengungkap Kata



Salam alaik..wah bersyukur sangat kerana dikurniakan nikmat memblog.
memang agak bz sem ni, ingatkan sem lepas tersangat la bz tahap infiniti rupanya sem ni lagi bz..
yeah, student life n plus aku adalah antara tentera yang sedang membina diri untuk berjuang di jalan Allah...


Semalam...

" adush, yaAllah, malasnya aku nak gi perjumpaan, i am not feeling well, segala macam kesakitan,huhu, berikan ku kekuatan"

Seumpama ku mencari kekuatan untuk menyusun dan mengorak langkah dan dalam masa yang sama ku lelah mengungkap kata untuk memujuk diri pergi ke perjumpaan.

Hati jahat mengatakan
" asyik2 perjumpann, penat!!!!!!!!!!!!!!!!"

Tiba-tiba teringat balik satu buku yang menceritakan kecekalan zainab al-ghazali, sayap kiri perjuangan ikhwanul muslimin di Mesir,

menentang pemerintahan org Islam yang mengikut tunjuk yahudi,
Yup, PM Mesir ketika itu namanya Jamal Abdul Nasir



dan beliau disiksa di penjara sepertimana askar2 jahat Jamal menyiksa pejuang muslimin ikhwanul muslimin..

dan aku...

disini tiada menerima sebarang penentangan pun,
hany penentangan dari diri sendiri..
monolog dalaman yang tak sudah...
Itupun aku tidak bersyukur..
Kufur nikmatkah aku???

serta
Ku Lelah dalam Mengungkap Kata
bagi menerangkan kepada sahabat bahawa aku cukup lemah pada ketika ini
dan mujurlah Allah itu mengasihi
aku masih diberikan segala mehnah dan tribulasi agar aku mndidik menjadi seorang mujahidah solehah..insyaAllah amin...


dan tetiba Allah ilhamkan ilmu yang dipinjamkan kepadaku..
untuk apa???
untuk aku aplikasikan..
Yup, kan ku korbankan segala jiwa ragaku ntuk Islam,
dan sahabat2....
bantulah aku kerana akulah saudaramu dalam memperjuangkan akidah yang satu....

...............................................................................................................................................................


ayam pun membina saff perjuangan,
kita???

adakah trus istiqamah dalam saff atau barisan mujahidin dan mujahidah yang memperjuangkan Islam.???

usah berkata ntuk perjuangkan Islam diluar sebelam kita perjuangankan Islam supaya teguh dalam diri...

Takbir!! Allahuakbar!!

3 comments:

  1. apabila aym mula mebina saff perjuangan..
    maka tercipta lah ayat..

    pejuang2 itu disembelih...

    semuanya brmula bila aym prgi berjuang..
    jadi kpd aym2 y nk prgi brjuang....

    jgn la brjuang utk tnjukkn pade mnusia kamu gagah kerana kamu tidak..

    betul kn la niat tu..
    kalu x mati mcm katak

    n jgn la sedia kn leher kalian utk disembelih ye..

    umat islam y lemah n belot = ayam =P

    ReplyDelete
  2. salam akak.. mg terus kuat ye.. kita kena saling kuat menguat kan ... [^^]

    ReplyDelete
  3. 2 crietz..
    >>>mndalam maknanya tuh..syukran a lot

    2 anis
    >>sama2 kita kuatkan sahabat ea..syg anis

    ReplyDelete