Tuesday, July 7, 2009

Melayang terbang



Seusai mengemas buku, tiba2 aku tringat peristiwa tadi..

Tempat : Blok C, bilik3/8 (bilik kuliah Islamic study)
Jam : area 12.00 t/hari

Si Lecturer : Macam ni ke budak PAI, pakai songkok tapi akhlak tak baik. Awak ni kurang hajar betul,first tyme sy jmpe budak PAI yang kurang ajar..bla2....etc...

TERDIAM..SILENT...NUMB

aku x nak cakap la sapa lecturer tu..tak bek..tapi agak x berhikmah 'menyerang' kami dgn kata2 cm tu..

Aku trima je, tp aku berazam akan jadi guru yg bukan hanya tahu cakap,tp tahu buat

Selepas apa yg berlaku,,fikiranku melayang ke bilik darjah 6 Perdana dlu...

Teacher 'A' : knape awak trlebih buat latihan dlm buku ni??
Knapa pandai2 buat banyak??
Patutla markah latihan tinggi,rupanya tanya org dlu sblm wat latihan dlm buku ni..
Awak nak ke sy campak buku awak melayang dari tingkat atas ni ke tingkat bawah !!!!

>>>mengalir air mata ego aku, ada ke patut kate aku dpt markah tinggi sbb tanya org..padahal aku buat sendiri latihan tu..

cacian..hinaan..
apalah budak seusia 12 tahun mengerti
baru mengenal erti hidup,rupanya terlalu banyak cacian
tapi budak ni trima sbg cabaran....
bersalahkah aku di waktu itu..
menangis tanpa cikgu lap kan air mata aku...
dan selepas itu x pernah aku idamkan nk jd cikgu..

tapi skrg aku nak sgt jd cikgu..
bukan nak lepaskan apa yg aku rasa pd murid...
tapi aku akan pastikan apa yg brlaku pdku tidak lagi berlaku pd anak muridku..

kalau berlaku juga..
dapatkah mereka terima kehadiran cikgu itu...??

BIG Question mark ?????

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
ku tujukan bingkisan hati,buat berkongsi rasa kepada shabatku yang merasa sedih dengan pa yang berlaku pd hari smlam...
Blessing in disguice.perhaps....

tribulasi jua mehnah
suara hati bersulam khilaf
bukanlah untuk dikesalkan
tapi untuk diraikan
biarkan sejuta rasa trus menghampakan
biarkan pandangan sinis menikam
biarkan segalanya
kerana ku percaya
bahawa intan akan hanya berharga
jika tekanan lebih dari jangkauan mata dan perasaan
mengertilah wahai teman



3 comments:

  1. erk..u not walk alone..ayt cmpk2 tu cm pnh dgr kt kmj

    ReplyDelete
  2. huhu...

    biasalah tu..trima kutukan dgn perubahan..hehe

    manusia itu tak pernah merasa puas mmndg rendah pd org lain kan..

    tp jgn lupa bhwa mereka juga bebas brsuara..

    yeah..kebebasan bersuara??

    apakah??
    =)

    ReplyDelete
  3. 2 reff
    hu3..yup iam not walk alone..
    tringat lagi adegan 'campak2' lab report..
    cuma darjah melayang tak tinggi la...

    2 kak imtiaz...
    yup..kutukan membina
    kritikan membina..
    ada apa dgn bebas besuara???he3

    ReplyDelete