Monday, April 20, 2009

Retorik vs Stereotype

adush..aku suka dua perkataan ni..bukan kerana jarang org gune tetapi kerana ia membuatku supaya tidak menjadi retorik..

apa yang aku tahu tentangnya????

aku rasa la...erm...(boleh g2???)
1) Retorik = kata2 yang dilontarkan tanpa memberi sebarang manfaat pun
2) Stereotype = jumud/ x open minded barangkali..cant adapt with da climate exchange..
wah ...bukan dinasour je ada climate exchange...

Erm pernah sekali aku ditegur oleh seorg yg aku rasa dia sungguh retorik n stereotype..Dia menegur ku supaya berjamaah di surau..

Dia berpendapat aku as a student if Islamic School taw segala2nya..

Maybe aku ada sedikit ilmu yg Allah bg pnjam..tp kefahaman???

so please bg aku kefahaman rather than trus blame kan org.Akukah yg menjauhkan diri..

Oh tidak..aku bukan seorg yg suka merajuk dalam dakwah..And akibatnya aku sndiri konfius..

Iktibar dari kejadian ini aku mngambil keputusan untuk memahami rather than ntuk difahami dlm amar makruf nahi mungkar..

Kasihan pada org diseru kalu ada pndakwah perangai cam ni..Aku nak jadi pemimpin yg baik n pendakwah yg baik pada diri sndiri,famili n org len..amin...

No comments:

Post a Comment