Wednesday, April 15, 2009

Muhasabah Cinta


Alhamdulillah test hafazan berjalan dengan lancar..walau ada la sangkut2 sket.

Actually in dis morning, my friends were busy with their memorizing the holy Quran..instead of me..I am surfing the net juz to hear the song dat sang by Edcoustic entitled “Muhasabah Cinta”.

Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu

Huhu..i think deeply in my heart..and I know dat I will not able get da gratitude from people

( and the fact dat anyone will not get the gratitudes from another..never)..

Sounds like now I am more eager to get HIS love rather than people..amin..

Such a broken heart I though and as a resolution I will seek for Allah love first because in dis world so much of ordeals n tribulation dat I have to face..and I believe Allah love can make me feel more calm n tranquility will be mine..amin..



Sebenarnya aku dah penat menghadapi semua ni…seribu macam manusia..bahkan jutaan..namun ku pikirkan bahwa aku ingin menjadi

warrior of ummah..

kepentingan aku harus diketepikan demi mencapai matlamat hakiki yang marhalahnya adalah ...

kritikan,cacian,hinaan,sangkaan,tohmahan daripada manusia…

Kataku bukan retorik kerna ku percaya tarbiah dariNYA adalah nur penyuluh ke arah kebenaran..boleh gitu????

No comments:

Post a Comment