Thursday, August 11, 2011

I am 22

Pelbagai asbab dan faktor untuk seseorang menulis blog and as for me ,initially i do blogging in order to share any info bout islam. like in hadeeth.. Sampaikan dariku walau satu ayat. Yes, i do love n very keen to share everythng bout islam. Lebih kepada perkongsian ilmu. theoritically.. perhaps.

Anyway, my view changed. Ada la kawan2 tanya knapa dah x publish isu yg berat2 sket. Ilmiah. Dulu ya. but now i prefer to write da reflection of my life. Macam diari kot n of course aku berharap kisah ni hanya untuk tatapan diriku. Seronok baca kisah2 yg lepas. Muhasabah kembali.

Dua hari lepas , baru aku berani cakap " yup, i am 22 and i am matured enough"
before this, i am totally will not say dat i am matured coz semua org tahu perangai aku yg mcm sangat childish ni. Manja kot. Saya x manja!

however, i had tell my friend and reveal da truth what actually happened for last seven month. Diorg xpercaya aku hadapi semua ujian tuh. Nampak aku cam Cool n siap result gempak lagi (konon:P)..

Frankly speaking ,thanks for da compliment . Anyway i am not looking for their gratitude, compliment n so on. I juz hope they see da truth dat , every cloud has a silver lining and all da ordeals dat i faced is actually blessing in disguice since Allah knew da best! Behind all of this, thank to Allah.. i juz cant imagine if only He did not gave me some strength to face all of dat circumstances . Alhamdulillah.


Semua tarbiah rabbaniah, tarbiah direct dari Allah ..
Buatkan aku lebih matang (sila muntah kuning!)
Buatkan aku lbih independent
Yes..mak ayah dah bagi green light posting ke sarawak:)


Still vivid in my mind, when i am in Form 2 (perhaps..), ada seorang makcik cakap kat mak aku
" Eh, muda lagi kakak awak ni ye. Tinggi pulak tuh"


What da fishhh.. aku kakak kpd mak aku?? coiii.. aduyaiii..

_______________________________mak...ayah..angah dah 22___________________

No comments:

Post a Comment