Friday, July 22, 2011

Kau Mawarku

Alhamdulillah mash bernyawa untuk mnruskan usaha menuju satu pengakhiran yang tenang. Moga diberkati usaha kami Ya Allah..amin~

Salam saiyidul ayyam. Penghulu segala hari. Pagi2 mainkan lagu Freedom by Maher zain. Amik feel sempena hari jumaat. Walaupun lagu ni dah lama keluar, tapi aku baru je upload kat laptop. Biarkan~~

Perkara wajib yang aku akan wat bila surf internet ialah gi blog kak Baya.. Seriuosly, i hv not meeting by chance yet. Dia bukan jua saudaraku. Tapi kisahnya yang membuat aku kembali berani. Memilih untuk berjuang ntuk hidup kembali. Alhamdulillah. Kak Baya sangat sweet, selain dia Mawar kepada Nafastari, bagiku dia juga mawar kepada yang lain. ketabahannya .. Speechless.

[ sebersih mawar kuning]

Kronologi nya aku suka baca blog2 ibu muda .. kiranya married student la. mengada barangkali dan mungkin nak amik feel (xda kaitan:P).. tapi bila terjumpa blog kak Baya,persepsiku terhadap perkahwinan berubah. Dun wori.. xda kaitan dengan xnak kawen dan sebagainya. Kemudian di tambah lagi dengan ulasan kawanku yg mengatakan lebih kurang gini la:

" ramai yg nak berkahwin awal tanpa menyedari tggjwb sbg suami/istri itu sgt besar"

Setuju.. Alhamdulillah ramai yang berjaya membina masjid dan melaluinya dgn tabah. Tapi kes penceraian bagi pasangan muda juga meningkat. Huh, kalu dipikirkan balik, aku sangat takut nak kawen, tanggungjawab sgt besar. aku bercakap soal kawen ni bukan sebab aku dah nak kawen tapi tak kan la sehari dua nak kawen baru nak sibuk cari buku tntg kawen segala. and one more thing, aku dah 22 tahun 0k..

_______________________surah an-nazi'at: ayat 40 &41_____________________

" sesiapa yang takut akan kebesaran Tuhannya dan menahan diri daripada menuruti hawa nafsunya, maka sesungguhnya syurgalah tempatnya"

2 comments: