Friday, September 11, 2009

Mutiara Waqafan



----my friends@kisas---

Akak2 senior KISAS selalu cakap cm ni>>

"Adik2,kutiplah mutiara di bumi waqafan ini kerana ia merupakan salah satu bkalan dan penyuluh di spnjang kmbara adik2 bila dh kuar dr bumi waqafan ni"

lantas aku berfikir...mutiara apakah itu?? xjumpe pun...

sampaikan ku lontar persoalan dlm Kisas@yahoo group..
ku tanyakan senior2 ku apa mutiara tu..xjmpe pun..pnat cari..smpai belakang asrama puteri aku cari,tp x jmpe....

Selepas beberapa ketika..ada seorg senior ex TAHAP then dia msuk KISAS..sama mcm diriku la...

dia kata satu je..

dalam nak menimba ilmu ni,xkisah la kat kisas @ tmpat2 len, kita kene jadikan hati kita ni spt gelas kosong..jgan biarkan gelas tu penuh ngan air sampai air yg dituang tumpah..

ku pikir2..apa mksud tersirat..

rupa2 nya dlm nak mnmba ilmu ni, anggaplah diri kita x punye apa2 ilmu..insyaAllah kita akan lbh sedia trima ilmu baru esp ilmu berkaitan agama...

n rupa2nya hati ku dah pnuh ngan air..
air tu ibarat kenangan2 aku kat TAHAP sehinggakan bila KISAS ingin mmbrikan mutiara kpdku,aku dh x nampak kebaikannya..


sejak dr hari tu..walaupn rindu sgt ngan TAHAP,tp aku ttp trus mngutip mutiara di bumi waqafan...

dan walaupun diri ini agak x suka sesiapa yg mmndang diriku as a ex kisasian lantaran dek 'high expectation' , tp aku masih bersyukur diberi peluang ntuk mnmba ilmu disitu...

p/s:
mutiara tu adalah pngalam n ilmu2

waqafan pula gelaran untuk KISAS coz asalnya tapak KISAS ni adlh istana dan diwaqafkan untuk dijadikan Kolej Islam Klang tyme tu..dats why namanya Bumi Waqafan..

No comments:

Post a Comment