Wednesday, August 5, 2009

MANA MUNGKIN

salam alaik...hu3..buat pertama kali wireless dapat dalam bilik kat asrama ni..alhamdulillah coz atleast aku boleh meng'update' blog n cari bahan2 ...
yup, aku tgah tunaikan amanah nieh...
mencari bahan ntuk mengajar kelas aljauhari (kelas ngaji) n aku dapat group ntuk mngajar sirah...
ahli kumpulan sirah???

Ketua kumpulan : firdaus (berdiri 2 dari kanan) fauzan (duduk 2 dari kanan)


fateena a.k.a din (tudung kuning)
fatIMAh (da purple one)
fizan (hey..its me)

owh ya, tajuk entry kali ni MANA MUNGKIN..
sebenarnya penggunaan frasa ini dah tersebar luas dalam kalangan my coursemate n my tutor gak,he2..
dan seingatku frasa ini aku guna dlm assignment ulum hadith
n unfortunately DR KHAIRUDDIN SAID , my lecturer said dat penggunaan 'mana mungkin' tiada dalam bahasa melayu..

however aku still gunakannya n ntah mana aku dapat frasa tu pun aku tak ingat.ermmmm...





Mana Mungkin kita akan berubah jadi baik
tanpa berusaha dahulu

Mana mungkin hati ini kan tenang
jika cinta teragung tidak ku capai

Mana mungkin hati ini gembira
jika qalbuku bersalut noda
Mana mungkin hidupku kan gembira
tanpa hidayah dan rahmatNYA
Mana mungkin aku akan mencintai 'si dia' yang be
rgelar insan
sebelum ku raih cinta -Ny
a


Mana mungkin ku kan berjaya
jika hanya mengharap dan berangan akan pertolongan-Nya
Mana mungkin ku kan truskan hidu
p
tanpa pinjaman nyawa dari-Nya
dan mana mungkin segalanya
tanpa izin dari-Nya

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Bersaksikan diriku
tiada lain hanya KAU satu
memiliki cintaku
kuserahkan segalanya
kepadaMU

5 comments:

  1. huduhny gmbo dak tudng purple tuh.
    cm muke t'telan cicak!
    ank sapo la tuh.
    huhu..

    p/s :
    mne mu dpt gmbo huduh tuh?mlu deh

    ReplyDelete
  2. hehe..ntahla..lupe dapat kat mane gmbo tuh..
    eh,comel what??/
    xda la mcm muka tertelan cicak cme mcm mke tertengok cicak besar ada la kot..heheh......

    ReplyDelete
  3. hahaha..xle belah letak pic dak comel..enti rupenyaa..

    ReplyDelete
  4. haha, apola ima ni.. kalau tertelan kenala nganga ok. eh tp knp fattena mcm teruja je sblh ima tu?? hua3...

    ReplyDelete
  5. 2 reff
    >>he2..apa salahnya..promote diri tyme kecik2 dlu..hehe..comelkah??/

    2 kak humayra'
    >>haah ek..muahaha.erm deen pun truja ngan cicak gak kot...

    ReplyDelete